Faste læsere

søndag den 16. februar 2014

Friluftsliv

Jeg går og overvejer hvad jeg skal finde på som friluftlivs aktivitet, og er hermed kommet til den konklusion at jeg vil med min mand ud og fælde træer. Jeg vil udfordre mig selv med en motorsav, og prøve at kløve træet. Hvis man tænker denne aktivitet ind i en pædagogisk sammenhæng vil man ikke kunne udføre denne med alle målgrupper, da blandt andet sikkerheden her er en meget vigtig faktor, og man skal have helt styr på hvad det er man laver. Jeg tænker at utilpassede unge/voksne nok kunne nyde godt af denne aktivitet, så vidt de får et grundlæggende kursus i at håndtere såvel motorsav som kløve- økse, og man som pædagogen ved hvad man har med at gøre og kan formidle dette. For denne målgruppe kan man med denne meget fysiske aktivitet få brugt sine kræfter, og komme af med alt det "krudt" eller energi, som mange i den målgruppe ellers har så svært ved at forvalte eller få afløb for.
  Finn (min mand) elsker at være ude og fælde, hvor han nyder naturen, den dejlige duft af frisk fældede træer, og han fysisk får brugt kroppen, så jeg motiveres af hans begejstring, selv om jeg synes udfordringen er stor. Fortsættelsen følger....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar