Faste læsere

søndag den 23. februar 2014

En eftermiddag i skoven

 Så skal jeg udfordres med motorsaven. Da jeg ikke har prøvet det før har Finn lagt noget træ til side i den rette størrelse og tykkelse, der ikke er for svært at save i. Der er stor forskel på træets hårdhed, feks. egetræ er markant hårde at save i end bøgtræ.






 Jeg skal også prøve at kløve træet på "gammeldags maner" Normalt bruges en elektrisk brændekløver til store mængder træ.
Jeg prøvede forskellige trætyper og kunne godt mærke forskellen på hårdheden, bøg var absolut den nemmeste, hvorimod eg var det sværeste. Elm er næsten umulig at kløve i hånden pga. strukturen i træet. Jo hårde træet er, jo større brændeværdi har det.






1 kommentar:

  1. Hej Dorte

    Rigtig fin proces, hvordan her du tænkt dig at arbejde med sådan en aktivitet pædagogisk og didaktisk?

    Vh Claus

    SvarSlet